Thursday, July 21, 2005

不喝了

該怎麼開始呢........ 先懺悔吧.....
其實我是不該喝酒的
大一那年受了五戒,酒是其中一戒
之後的幾年平安無事
直到看了一部叫 Sideway 的電影
電影把 Pinot Noir 講的像天泉
在大小米的十週年慶,小米決定試試天泉的滋味
結果呢.... 天泉也不過如此
然後呢.... 發現小米對天泉嚴重過敏
臉紅,眼紅,全身發紅,發癢
和大米在五星飯店
窗外,雪花紛飛,白茫茫的一片
窗內,小米癢到不行,這裡摳摳那裡摳摳
真是一副有節奏的畫面啊!

以後不喝了!

不過想和大家分享一個飯後酒,
上次和大表哥吃飯喝到的,甜甜,有氣泡!
Marenco-Pineto Brachetto d'Acqui 2004

10 comments:

Anonymous said...

hahahaha i remember that dessert wine! good stuff!!

Anonymous said...

Hi Lei..
我覺得我們家族好像都有點過敏體質ㄟ
我早上常常不時流眼淚 還有眼睛癢
看來全家都有點這種體質
不過 我好像對酒還好
不知道我會對什麼過敏??

Anonymous said...

嘿..貝也來了喔
對呀
我上次去航醫那體檢
他也有說我有輕微的過敏

不過我不喝酒
不知會不會對酒過敏
老爸是不會啦

Anonymous said...

坤坤,貝貝,康康
家族大團圓啊,太好了
過敏,酒還是小事
還有花粉和樹粉
去年我還過敏到送急診
誇張吧

Anonymous said...

How come? never know that you drink.

Anonymous said...

can not imagine how can a sweet girl(or woman) drink?
Do you know that we have a family tradition. My father, grandfather, great grandfather, great great grandfather, were all "minor" alchoholic. So you are just a normal person in the family and I am the one who is odd.

Anonymous said...

It's said that you are now the boss of a real estate company.
Wa!! You are going to become a rich woman.

Go get a baby, you know a rich woman without a child, is not a pleasant matter.
And you are going to become a 高齡產婦 within few years.
And getting old is something that is irreiversable. Ha!! Ha!!

Leigo said...

哇!大舅!
第一次光臨寒舍
說話也該含蓄一點才是
什麼高齡產婦
小姑娘今年才剛過十八

Anonymous said...

出這郭也癢
出那郭也癢

Anonymous said...

Hey Lei, haha, I told you not to start drinking. See, now you are allergic. Maybe it's a sign... =P

Xingzi